انتخاب برگه

انواع اسپیسر و واتراستاپ را بیشتر بشناسید

بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

در صنعت ساختمان سازی، تجهیزات و قطعات متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسپیسر و واتراستاپ‌ اشاره نمود. این محصولات در قالب‌گیری بتن و افزایش مقاومت میلگرد نقش حیاتی دارند. بدون به‌کارگیری میلگرد ساده و آجدار، جبران مقاومت بتن در مقابل نیروهای کششی امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین از میلگرد جهت افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود. میلگرد یک محصول آهنی است؛ بنابراین در معرض زنگ‌زدگی قرار دارد. در ساختمان سازی برای اینکه از شدت و سرعت فرسایش و آسیب میلگرد کاسته شود، از انواع اسپیسر استفاده می‌کنند. اسپیسرها در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند و نسبت به یکدیگر امتیازات متفاوتی دارند. در این قسمت با انواع قیمت اسپیسر ۵ سانتی آشنا خواهید شد. همچنین درباره کاربردهای انواع اسپیسر و چگونگی بکارگیری اسپیسرها در ساختمان سازی توضیح خواهیم داد.

منظور از اسپیسر چیست؟

اسپیسر همان فاصله‌گذاری است که در صنعت ساختمانی برای محافظت و افزایش مقاومت سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز اسپیسرها در انواع مختلف با ترکیبات متنوع طراحی و تولید می‌شوند، تا در موارد و موقعیت‌های متفاوت عملکرد بهتری از خود نشان دهند. مدرن سازان از جمله معروف‌ترین تولیدکنندگان داخلی انواع مقاطع ساختمانی، همچون قیمت  واتراستاپ و اسپیسر فلزی، پلاستیکی و بتنی است که می‌توانید به کیفیت محصولاتش اطمینان کامل داشته باشید. این مجموعه در زمینه استعلام قیمت روز قالب فلزی ارس ، مشاوره انتخاب و خرید محصول و طراحی محصول نیز آماده به ارائه خدمات به متقاضیان است.

از اسپیسر چگونه استفاده می‌شود؟

بطور کلی اسپیسر بتنی، فلزی و پلاستیکی با هدف ایجاد فاصله مابین دو میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اثر اسپیسر این است که از اکسید شدن میلگرد جلوگیری کند. به دلیل همین اثربخشی، اسپیسرها با عناوین دیگری همچون لقمه بتن، فاصله نگهدار و کاور میلگرد یا بتن معرفی می‌شوند. در ادامه درمورد انواع اسپیسر بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع اسپیسر به لحاظ جنس و کاربرد

در بالا اشاره کردیم که اسپیسر در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود. بطور کلی دسته‌بندی اسپیسرها به لحاظ جنس به قرار زیر است:

·         اسپیسر پلاستیکی و کاربردهایش

اگر بخواهیم به لحاظ جنس اسپیسرها را از با کیفیت‌ترین طبقه بندی کنیم، قطعاً اسپیسر پلاستیکی بهترین نوع این محصول است. به عبارت دیگر اسپیسر پلاستیکی از چند نظر نسبت به اسپیسر فلزی و بتنی برتری دارد. اسپیسرهای پلاستیکی به لحاظ شرایط تولید و نحوه تولید، نسبت به دو نمونه دیگر بهتر است. اغلب فعالین حوزه ساخت و ساز ساختمانی از اسپیسرهای پلاستیکی جهت ساخت و ساز استفاده می‌کنند. در ادامه به مزیت‌ها و معایب این محصول اشاره خواهیم کرد.

مزایای اسپیسر پلاستیکی

بزرگترین مزیت‌ها و نقاط قوت اسپیسر پلاستیکی عبارتند از:

  • اسپیسر پلاستیکی به لحاظ وزنی نسبت به نمونه فلزی و بتنی بسیار سبک‌تر است.
  • اسپیسرهای پلاستیکی از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
  • تنوع محصول اسپیسر از جنس پلاستیک بیشتر است.
  • شرایط تولید محصول اسپیسر پلاستیکی با دیگر انواع اسپیسر متفاوت است.

معایب اسپیسر پلاستیکی

تمام محصولات و تجهیزات ساختمانی با وجود مزیت‌های بسیاری که دارند، بطور کامل بی‌عیب و نقص نیستند. از جمله عیوب اسپیسر پلاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چسبندگی اسپیسر پلاستیکی به دلیل تفاوت ضریب حرارتی آن با بتن مطلوب نیست.
  • اسپیسرهای پلاستیکی در برابر ترکیبات شیمیایی مقاومت پایینی دارند.

·         اسپیسر بتنی و کاربردهایش

اسپیسرهای بتنی به لحاظ کیفیت، مزایا و معایب بعد از اسپیسر پلاستیکی قرار می‌گیرند. با وجود اینکه اغلب فعالین ساختمان سازی اسپیسرهای پلاستیکی را ترجیح می‌دهند، اما می‌توان گفت این محصول از نظر مقاومت و سختی به مراتب بهتر از اسپیسر پلاستیکی است. همچنین می‌توانید از این بابت خاطر جمع باشید که اسپیسر بتنی عیوب و ضعف‌های یک اسپیسر پلاستیکی را ندارد.

مزیت‌های اسپیسر بتنی

از مزیت‌های اسپیسر بتنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نسبت به اسپیسر پلاستیکی از درجه سختی بالاتری بهره می‌برد.
  • اسپیسر بتنی نسبت به اسپیسر پلاستیکی مقاومت فشاری بیشتری دارد.
  • این اسپیسر در برابر ترکیبات شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • اسپیسرهای بتنی به دلیل نزدیکی ضریب حرارتی با بتن از چسبندگی خیلی خوب برخوردار هستند.

معایب اسپیسر بتنی

بطور کلی از آنجایی که اسپیسر بتنی عمدتاً در تلاقی و تماس با بتن است، بنابراین عیب و اثر سوئی نخواهد داشت. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که پیش از استفاده محصول، ضریب حرارتی‌اش با بتن یکسان باشد.

·         اسپیسر فلزی و کاربردهایش

از آنجایی که این اسپیسر فلزی است، بنابراین گزینه بهتری نسبت به دیگر انواع اسپیسر بشمار می‌رود. چون جنس اسپیسر فلزی و میلگرد یکی است، پس انتخاب بهتری محسوب می‌شود. خوب است بدانید که اسپیسرهای فلزی عملکرد بهتری از خود درمورد حفظ میلگرد و عدم جابجایی آن در یک نقطه نشان می‌دهند. در تهیه اسپیسر فلزی از فولاد استفاده شده که مقاومت بالایی دارد.

انواع اسپیسر به لحاظ کاربرد و مصرف

انواع اسپیسر برحسب کارکرد و یا کاربرد، در دو دسته کفی یا افقی و دیواری یا عمودی طبقه بندی می‌شوند که هر یک انواع متفاوتی دارند. از انواع اسپیسر کفی (افقی) می‌توان به اسپیسر هاردفیکس، اسپیسر ماکس فیکس، اسپیسر یو فیکس، اسپیسر ساید فیکس و اسپیسر مینی فیکس اشاره نمود. از دسته اسپیسرهای دیواری (عمودی) معروف‌ترین محصولات، اسپیسر ویل فیکس، اسپیسر ویل سان و اسپیسر کیج فیکس هستند.

از کدام مرجع خرید اسپیسر و واتراستاپ انجام دهیم؟

اسپیسرها و واتراستاپ‌ها بطور کلی جهت قالب گیری و افزایش مقاومت بتن در ساختمان سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین برای خرید آن‌ها باید یک تولید کننده و عرضه کننده معتبر را انتخاب کنید. شرکت مدرن سازان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های کلیه صنایع و تجهیزات قالب فلزی بتن و سیستم داربست بندی است که می‌تواند انتخاب ایده‌آل شما باشد.

جهت اطلاع از قیمت قالب بتن، انواع اسپیسر و واتراستاپ نیز می‌توانید از این مجموعه مشاوره و راهنمایی بگیرید. مجموعه مدرن سازان علاوه‌بر واتراستاپ و اسپیسر طراح و تولید کننده انواع تجهیزات داربست بندی و قالب گیری بتن همچون داربست مثلثی، قالب جدول، جک سقفی و بیشمار محصولات دیگر است. بنابراین این مجموعه می‌تواند پاسخگوی صفر تا صد نیاز شما از این گروه محصولات باشد.

جمع‌بندی

اسپیسر و واتراستاپ از جمله تجهیزات و مقاطع ضروری هستند که در صنایع مختلف و بخصوص ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسپیسر و واتراستاپ‌ها در افزایش مقاومت بتن ساختمان تاثیرگذار هستند. مدرن سازان یکی از بزرگترین تولید کنندگان داخلی در زمینه ساخت و عرضه کلیه صنایع و تجهیزات قالب فلزی بتن و سیستم‌های داربست بندی است که برای تامین محصولات مورد نظرتان می‌توانید به تنوع و کیفیت خدمات آن اعتماد کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه