انتخاب برگه

آیا تجهیزات لازم برای طراحی اتاق کنفرانس را می­شناسید؟

تیر ۵, ۱۴۰۲ | رپورتاژ آگهی

طراحی اتاق کنفرانس

یک فضای اداری از بخش­های مختلفی تشکیل شده است و هرکدام از این بخش­ها کارایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، اتاق مدیریت مناسب قرارها و جلسات خصوصی مدیران است. جلسات بزرگ­تر مانند مراسم‌ها، جشن­ها و ویدئو کنفرانس در اتاق کنفرانس برگزار می­شوند. در نتیجه طراحی اتاق کنفرانس یا اتاق مدیریت تاثیر بسزایی در نگاه مخاطبان شما خواهد داشت.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر بخش­ به مبلمان اداری متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، استفاده از مبلمان اداری مناسب و کارا اولین قدم برای طراحی یک اتاق کنفرانس کاربردی است.

همه مدیران از اهمیت این بخش آگاه هستند. به همین دلیل تلاش می­کنند تا با انتخاب تجهیزات و دکوراسیون مدرن اتاق کنفرانس خوبی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با مبلمان و تجهیزات لازم برای طراحی اتاق کنفرانس آشنا کنیم.

اتاق کنفرانس چیست؟

اتاق کنفرانس اصلی­ترین قسمت هر اداره یا سازمان است. اصولا بهترین و بزرگ­ترین اتاق مجموعه برای این قسمت درنظر گرفته می­شود. این بخش محل اجتماع همه کارکنان و مدیران برای تصمیم­گیری و مشورت است.

در قرار­های تجاری بزرگ که تحت تاثیر قراردادن طرف مقابل اهمیت زیادی دارد، نقش اتاق کنفرانس مناسب مشخص می­شود. این نقش مهم باعث شده است طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس اهمیت بالایی داشته باشد.

درواقع، اتاق کنفرانس هسته اصلی سازمان است و دکوراسیون آن، دکوراسیون بقیه قسمت­ها را مشخص می­کند. در دکوراسیون اتاق کنفرانس سبک­هایی مانند کلاسیک، مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجه تمایز اصلی این سبک­ها، تجهیزات و مبلمان به­کاررفته در فضاست.

درواقع، استفاده از میز و صندلی کنفرانس مناسب علاوه بر تغییر ظاهر اتاق باعث راحتی شرکت­کنندگان و برگزارکنندگان می­شود. انواع سبک اتاق کنفرانس شامل موارد زیر می­شوند:

  • سبک سالن نمایش
  • سبک مهمانداری
  • سبک کلاس درس

تجهیزات اتاق کنفرانس شامل چه مواردی است؟

همانطورکه می­دانید هرچه امکانات و قابلیت­های اتاق کنفرانس بیشتر باشد، کیفیت جلسات نیز افزایش خواهد یافت. مبلمان اتاق کنفرانس از قبیل میز و صندلی کنفرانس به همراه سیستم‌های صوتی و تصویری از مهم­ترین تجهیزات اتاق کنفرانس هستند.

عدم وجود راحتی یا هماهنگی و عملکرد نامناسب هرکدام از این تجهیزات باعث می­شود جلسه یا همایش شما به خوبی برگزار نشود. این اتفاق می­تواند تاثیرات بزرگی روی آینده کاری شما و سازمان داشته باشد. بنابراین، در خرید همه این لوازم باید از مشورت­های یک متخصص بهره بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

خرید میز کنفرانس اداری به همراه صندلی مناسب از مهم‌ترین اقدامات در دکوراسیون اتاق کنفرانس است. در واقع هویت برند شما با توجه به انتخاب درست مبلمان اتاق کنفرانس تعیین می‌شود. چرا که راحتی افرادی که در این اتاق حاضر خواهند شد در نگاهی که به برند شما دارند، بسیار تاثیرگذار است.

در کنار میز و صندلی اتاق کنفرانس، اجزای نورپردازی و سیستم‌های صوتی و تصویری شامل میکروفون، مانیتور، پروژکتور و اسپیکر تشکیل‌دهنده تجهیزات اتاق کنفرانس هستند.

دکوراسیون صحیح اتاق کنفرانس

در طراحی اتاق کنفرانس موارد مهمی وجود دارد که باید به همه آنها توجه کنید. مقدار فضای دردسترس یکی از موضوعات اصلی در دکوراسیون است. درابتدا، لازم است ابعاد اتاق را بادقت ارزیابی کنید. این ارزیابی به شما کمک می­کند تا میز و صندلی کنفرانس با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

هنگام چیدمان مبلمان باید به این موضوع دقت کنید که هرفرد به یک فضای شخصی نیاز دارد. این فضای شخصی برای هرفرد حدود ۷۰ سانتی­متر است تا بتواند به­راحتی وسایل خود را روی میز قرار دهد. علاوه­ بر این، باید بین صندلی­ها فضای کافی وجود داشته باشد تا اعضا به­راحتی جا­به­جا شوند.

میز کنفرانس مرکز اصلی اتاق کنفرانس است و چیدمان اتاق را تعیین می­کند. در ادامه مهم­ترین مدل‌های دکوراسیون‌های اتاق کنفرانس و ویژگی­های هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون دایره­ای کنفرانس

در این دکوراسیون میزی با شکل دایره یا بیضی در وسط اتاق قرار می­گیرد. صندلی­ها نیز با قرارگرفتن در اطراف میز شکل دایره را تشکیل می­دهند. این نوع چیدمان برای جلسات مشورتی یا جلساتی که همه افراد نقش سخنران دارند، مناسب است. همچنین، شما می­توانید از میزهای حلقه­ای استفاده کنید، در این مدل فضای وسط میز خالی است. 

دکوراسیون مستطیلی اتاق کنفرانس

در این چیدمان میز کنفرانس مستطیل­شکل در وسط اتاق قرار می­گیرد. صندلی­های کنفرانس نیز با فاصله مساوی در اطراف آن چیده می­شوند. این چیدمان برای کنفرانس­های آموزشی یا کنفرانس­هایی که فقط یک سخنران اصلی دارد مناسب است.

دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون U شکل در اتاق کنفرانس

این دکوراسیون نیز مناسب جلسات تعاملی است. این چیدمان باعث می­شود توجه مخاطبان از موضوع اصلی منحرف نشود. برای ایجاد این دکوراسیون هم می­توان از میزهای مخصوص U شکل استفاده کرد، هم از میزهای مستطیلی.

اجزای مبلمان اتاق کنفرانس

همانطور که گفته شد، میز و صندلی اصلی­ترین تجهیزات اتاق کنفرانس هستند. درواقع، اولین چیزی که هنگام ورود به اتاق کنفرانس توجه ما را جلب می­کند، میز و صندلی مناسب است. اگر هنگام خرید مبلمان به جنس و کیفیت آن توجه نکنید، به­سرعت راحتی و کارایی خود را از دست می­دهند. این موضوع باعث از دست­رفتن منابع مالی زیادی می­شود.

جنس متریال به­کارفته در ساخت مبلمان نقش مهمی در زیبایی و کیفیت محصول دارد. لمینت فشرده، چوب و ام دی اف متریال­های مناسبی برای ساخت میز کنفرانس هستند. صندلی­های کنفرانس نیز از چرم و فلز مرغوب ساخته می­شوند تا در طولانی­مدت تغییر شکل ندهند.

راحتی صندلی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. متاسفانه مجموعه­های زیادی از متریال­های بی­کیفیت در ساخت مبلمان اداری استفاده می­کنند تا محصولات قیمت پایین­تری داشته باشند. درصورتی که با ویژگی‌های مبلمان اداری آشنایی نداشته باشید احتمال خرید محصولات بی­کیفیت بسیار زیاد است.

ویژگی­های صندلی کنفرانس

با شناخت ویژگی­های مبلمان اداری مناسب بهتر می‌توانید محصولات تقلبی را تشخیص دهید. از طرفی، خرید از یک مجموعه حرفه­ای و با سابقه این مشکل را به­طور کامل حل خواهد کرد. در ادامه مطلب همه نکات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با خیالی راحت کالا موردنیاز خود را انتخاب کنید.

اولین ویژگی مهم صندلی کنفرانس طراحی آن است است. ظاهر مناسب محصول باعث می­شود دکوراسیون اتاق کنفرانس بهتر دیده شود. علاوه بر طراحی ظاهری استفاده از رنگ­های مناسب باعث زیبایی دوچندان صندلی می­شود. رنگ مشکی و قهوه­ای رایج­ترین رنگ­های صندلی کنفرانس هستند. رنگ تیره فضای رسمی به محیط می­دهد و کمتر آلوده می­شود.

برای شاداب­تر کردن طراحی اتاق کنفرانس می­توانید صندلی با رنگ کرم یا آبی انتخاب کنید. این رنگ­ها باعث می­شوند فضای اتاق کنفرانس کسل کننده نباشد.

راحتی استاندارد و طراحی ارگونومیک صندلی کنفرانس

صندلی­های کنفرانس در مقایسه با صندلی کارمندان طراحی ارگونومیک کمتری دارد. با این­ حال، در صندلی‌های باکیفیت اصول اولیه ارگونومیک اجرا می­شود. پشتی صندلی باید به شکل منحنی باشد تا شکل S  مانند ستون فقرات در هنگام نشستن حفظ شود.

همچنین، نشیمن صندلی باید از فوم مرغوب ساخته شود تا در نشستن­های طولانی­مدت تغییر شکل ندهد. پشتی صندلی­های کنفرانس از صندلی­های عادی بلندتر است. این ارتفاع بیشتر باعث می­شود در طول نشستن دچار گردن­درد نشوید.

صندلی کنفرانس با قابلیت تنظیم ارتفاع

یکی از ویژگی­های اصلی صندلی استاندارد، ارتفاع مناسب است. این ویژگی این امکان را به شما می­دهد تا صندلی را متناسب با قد خود تنظیم کنید. در بیشتر طراحی­ها اهرم تنظیم در زیر نشیمن قرار دارد و به­صورت دستی کار می­کند. البته، برای جلسات کوتاه یا جلساتی که مداوم برگزار نمی­شوند، بهتر است از صندلی کنفرانس ثابت استفاده کرد.

صندلی کنفرانس بادوام

وقتی یک صندلی اداری انتخاب کنید که از متریال مرغوب تهیه شده باشد، زیبایی و ماندگاری را در کنار هم خواهید داشت. استیل یکی از متریال­های مرغوب در ساخت بدنه فلزی صندلی است. همچنین، برای روکش صندلی باید از چرم مرغوب استفاده کرد تا در برابر فشار، رطوبت و گرما مقاوم باشد. همه صندلی­های تولید شده در مجموعه الوند از بهترین متریال­های موجود در بازار ساخته شده­اند. کیفیت بالا و طراحی منحصربه‌فرد صندلی­های کنفرانس کار شما را در انتخاب راحت کرده است.

 قابلیت حمل و نقل راحت

همانطورکه می­دانید در مواقعی نیاز به تغییر دکوراسیون اتاق کنفرانس است. در چنین شرایطی استفاده از صندلی­هایی با وزن کم حیاتی است. بنابراین، صندلی­هایی که طراحی ساده­ای دارند و از متریال­های سبکی ساخته شده­اند را انتخاب کنید.

متریال صندلی کنفرانس

در فرآیند ساخت صندلی از مواد مختلفی فلز، چرم و چوب استفاده می­شود. مرغوبیت همه مواد روی کیفیت محصول نهایی تاثیر می­گذارد. به­عنوان مثال، فوم صندلی یکی از اصلی­ترین بخش­های صندلی است که از فوم سرد، گرم یا پلی فوم ساخته می­شود. در­صورتی که جنس فوم به­کاررفته خوب نباشد، نشیمن صندلی سفت می­شود. در نتیجه، نشستن روی صندلی باعث درد در ناحیه کمر و گردن می­شود.

تجهیزات اتاق کنفرانس

ویژگی­های میز اتاق کنفرانس

همانطورکه در بخش­های قبلی اشاره کردیم، یکی دیگر از اصلی­ترین بخش‌های اتاق کنفرانس میز است. میز کنفرانس در شکل­های مختلفی مانند گرد، مستطیل و بیضی ساخته می­شود. هرکدام از این میزها برای موقعیت خاصی به کار می­روند. در بخش دکوراسیون اتاق کنفرانس به طور کامل درباره این موضوع صحبت کرده­ایم.

میز کنفرانس جزو میزهای اداری طبقه­بندی می­شود و هم به­صورت جداگانه و هم گروهی قابل سفارش است. با توجه به این که میز کنفرانس محل اجتماع گروه برای تصمیم­گیری­های مهم است، طراحی این محصول نیز اهمیت خاصی دارد.

در طراحی میز کنفرانس استفاده از ایده­ها، خلاقیت­ها و المان­های مختلف اهمیت به‌سزایی دارد. در واقع، کاربرد خاص این محصول به شما این امکان را می­دهد تا طرح­های متنوع زیادی را انتخاب کنید. با توجه به نقش مهم میز در طراحی اتاق کنفرانس، در ادامه ویژگی­های این محصول را معرفی می­کنیم.

رنگ میز اتاق کنفرانس

رنگ یکی از ویژگی­هایی است که هنگام خرید میز کنفرانس اداری باید به آن دقت کنید. رنگ میز اتاق کنفرانس می­تواند فضای کلی اتاق را تعیین کند. درصورتی که رنگ­های تکراری را به­کار ببرید، محیط اتاق کسل­کننده می­شود.

بهترین انتخاب استفاده از رنگ متضاد با رنگ دیوار­های اتاق است. به عنوان مثال اگر رنگ دیوار اتاق تیره است از رنگ­هایی مانند سفید یا کرم استفاده کنید. رنگ­های خاکستری و گردویی از پرطرفدارترین رنگ­های موجود در میزهای اداری و کنفرانس هستند.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس با توجه به فضا و دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب می­شود. خوشبختانه تنوع بالای میزهای اداری باعث شده است حتی در اتاق­های کوچک نیز امکان چیدمان کنفرانس باشد. برای میزهای کنفرانس ۴ تا ۶ نفره ابعاد ۱۰۰ در ۱۸۰ سانتی­متر کافی است. میز­های کنفرانس بزرگ­تر ابعادی در حدود ۷۲۰ در ۱۲۰ سانتی­متر دارند. علاوه ­بر این، ارتفاع میز کنفرانس نیز باید مناسب باشد تا امکان دسترسی به همه وسایل روی میز فراهم شود. ارتفاع استاندارد میزهای کنفرانس حدود ۷۵ سانتی­متر است.

جنس میز کنفرانس

متریال عمده در ساخت میز کنفرانس چوب است. چوب بلوط یکی از مرغوب­ترین چوب­های موجود در ساخت میز است. ظاهر زیبا و ماندگاری دو ویژگی اصلی این ماده هستند. میزهای طراحی شده در مجموعه الوند با بهره­گیری از مرغوب­ترین متریال­های موجود تولید می­شوند. در نتیجه، طول عمر این محصول در مقایسه با سایر طرح­های مشابه بسیار بالاتر است.

پیشنهاد ویژه برای خرید تجهیزات اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس هسته اصلی هر مجموعه در هنگام برگزاری جلسات است. همه تصمیمات مهم و ایده­های جدید در این بخش مطرح می­شود. برای برگزاری یک جلسه موفق به تجهیزات و لوازم مختلفی نیاز است. مبلمان اتاق کنفرانس اصلی­ترین اجزای این بخش هستند. استفاده از مبلمانی که جنس، رنگ و طرح زیبایی دارند باعث شکوه بیشتر اتاق می­شود. برای این منظور به جست­و­جو و مشورت دقیق نیاز دارید.

مجموعه الوند یکی از پیشرفته­ترین مجموعه­های تولید مبلمان اداری است. در این مجموعه کلیه لوازم و تجهیزات اتاق کنفرانس مانند میز کنفرانس، صندلی کنفرانس، فایل اداری و …با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید می­شوند. متخصصان و طراحان برتر الوند همه تلاش خود را به­کار می­گیرند تا محصولاتی مطابق سلیقه شما عزیزان طراحی کنند. بنابراین، با خیال راحت برای تهیه مبلمان اداری الوند به سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی www.alvandworkstyle.com  مراجعه کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه