انتخاب برگه

سوله دست دوم چیست و از کجا باید خرید؟

مهر ۴, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

سوله دست دوم به سوله های گفته میشود که برخی از کارفرمایان و مالکان بنا به دلایلی تصمیم به فروش سوله خود میکنند و عملا آن را به قیمت ضایعات و در برخی اوقات که سوله نسبتا نو و با فولاد با کیفیت قابل قبول میباشد را حاضرند با ۷۰٪ قیمت نوی آن به فروش برسانند.

اما برای خرید این نوع سوله ها باید به شدت دقت کرد زیرا تعداد عرضه این نوع سوله ها بسیار بسیار از عرضه آن کمتر است و سوله سازان سوله هایی را با ورق های نوردی و دست دوم از رده خارج شده میسازند و به خریداران به عنوان سوله های دست دوم می فروشند. اگر بخواهم دقیقتر بگم میتوان گفت که فقط و فقط ۱٪ سوله هایی که با عنوان دست دوم میفروشند ، واقعا دست دوم هستند و ۹۹٪ دیگر دقیقا همان سوله هایی هستند که با ورق های بی کیفیت نورد شده یا ورق های لوله و تانکر ساختع میشوند.

برای اطلاع از قیمت آنها میتوانید بر روی کلمه قیمت سوله دست دوم کلیک کنید.

سوله دست دوم تیر ورقی

اما در کل مشکلات بسیار زیادی در این سازه ها وجود دارد که یک به یک توضیح خواهیم داد

  • اول اینکه فولاد به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی میشود و این مخوضوع باعث تحلیل استقامت و پایداری سازه میگردد و به این موضوع باید نگاه تخصصی داشته باشید
  • مورد دوم بحث دفترچه محاسبات سازه میباشد که میبایست به شدت به آن اهمیت داد زیرا در هر شهر آیین نامه ها و مقررات خاص خود را دارد ، به عنوان مثال بار برف در شهر قم ۱۰۰ کیلوگرم بر متر مربع میباشد ، در صورتی که در شهر تهران این میزان به ۱۵۰ کیلو گرم در هر متر مربع خواهد رسید. حال اگر بخواهم بیشتر توضیح بدهم باید خلاصه بگویم که: سازمان نظام مهندسی طبق آماری که وجود دارد گفته که ممکن است حداکثر بارش برفی که در تهران وجود داشته باشد به انپازه ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مربع به سازه وزن تحمیل کند و برای همین بحث در قم گفته است ۱۰۰ کیلوگرم؛ خب طبیعی هست که اگر سازه ای در را که با آیین نامه های مقررات ملی ساختمان برای شهر قم ساخته شده است را به تهران بیاورید و در تهران نصب کنید، آن سازه قدرت و استحکام کافی را برای مقاومت در شهر تهران ندارد و اگر برف سنگینی در تهران ببارد آن سازه خراب میشود.
  • برای توضیحات بیشتر و خواندن موترد بیشتر لطفا بر روی کلمه ساخت سوله کیلیک فرمایید

شما عزیزان میتوانید در ساید نوین سوله تمامی این موارد را هم از طریق ویدئو و هم از طریق مطالعه آموزش ببینید.

این مهم حداکثر نیم ساعت از شما وقت میگیرد اما در واقع بسیار برای شما اهمیت دارد.

سوله دست دوم بی کیفیت

این نمونه ای از یک سوله ای است که با بار برف خراب شده است

چه نوع سوله هایی داریم؟

  • در کل سه نوع سوله در ایران وجود دارد سوله های تیر ورقی و سنگین که قدیمی ترین آنها هستن
  • سوله های سبک خرپایی که بهترین نوع سوله در این دوره هست
  • و سوله های UBM که نوعی دیگر از سوله ها میباشد

ما در مقاله ای تمامی این موارد را با فیلم و عکس توضیح داده ایم ، و مقایسه کردید که شما میتوانید با کلیک بر روی کلمه انواع سوله میتوانید به آن مقاله دسترسی داشته باشید.

سوله های تیر ورقی از زمان های خیلی دور وجود داشته اند ، و در واقع از زمانی که هنوز دیوارهای خانه هارا از کاه گل میساختند این نوع سوله ها هم وجود داشتند. سوله های تیر ورقی بسیار سنگین و با آهنهای قطوری ساخته میشده و هنوز هم با همان حالت ساخته میشوند که البته لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نمیتوان گفت که چون آهن های قطوری دارند مقاومتر از سوله های جدید تری مثل سوله های سبک هستند.

در واقع سوله های سبک بسیار قدرت مند تر از سوله های تیرورقی هستند، و همچنین به دلیل مصرف کمتر فولاد در آنها قیمت آنها هم نسبت به سازه های تیر ورقی هم بسیار متفاوت و البته ارزانتر هست. شما دوستان گرامی میتوانید با مراجعه به سایت نوین سوله از قیمت آنها اطلاع کسب کنین.

برای اطلاعا از لیست قیمت سوله سبک خرپایی لطفا بر روی کلمه  قیمت سوله سبک کلیک فرمایید.

قیمت سوله سبک

مورد سوم سوله ها ، سوله های یو بی ام میباشد که فقط برای موارد خاص استفاده میشود و در واقع در بسیاری از کاربری ها نمیتوان از آنها استفاده کرد، مثل مصارف بهداشتی ، غذایی ، آرایشی ، دارویی ، بیمارستانی و هر شغلی که بهداشت در راس امور آن باشد ،زیرا که عایق های آن به صورت پلی ارتان پاششی میباشد و عملا برای مصارف بهداشتی نمیتوان از آن بحره جست. از دیگر موارد ایرادات آن عدم بیمه ی آن از طرف شرکتهای بیمه ای میباشد. و همچنین مصالحی که در آن استفاده میشود فولاد نیست و بجای فولاد از ورق گالوانبزه استفاده مبشود که خود همین موضوع یکی دیگر از ضعفهای این سازه محسوب میشود.

منبع : novinsoole.com / مهندس هومن عسکریان

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه