انتخاب برگه

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۱

آبان ۱۷, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

در سرتاسر دنیا با پیشی گرفتن رشد و توسعه جوامع و صنایع، مشاغل و شرکت های بسیاری ایجاد شده است که دارای کارمند و نیروی کار در تمامی زمینه ها بوده و باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در بین همه افراد شده است به گونه ای که هر فرد داراری دغدغه رشد و توسعه فردی و پیشرفت در شغل و حیطه مورد نظر و مورد علاقه خود مشغول کار است.

به این دلیل و دلایل دیگر مانند تداوم روند کاری و توسعه بسیاری از کارکنان در مشاغل شخصی یا گروهی مطابق با اصول کاری و برنامه مدیریتی کارکنان و کلیه اعضای این شرکت ها این موسسات و شرکت ها باید از برنامه کاری و اصول مدیریت کاری و اصول مدیریتی کارکنان برای منسجم شدن شرایط و قواعد کاری و علاوه بر آن نظام مند شدن حیطه کاری و به ثبات رسیدن وتامین آینده شغلی خود از آن بهره مند شوند.

همچنین کارکنان و کارگران هر شرکت باید محیط و فضایی برای آسایش و تداوم روند کاری خود در آن شرکت داشته باشند تا از فضاها و امکانات محیط و محل کار برای توسعه و رشد خود و شاغل استفاده کنند.

هزینه ساخت سوله در سال 1401

امروزه با توسعه و پیشرفت تکنولوژی، کسب و کار ها و موسسات و نیاز کلی به پیشرفت در تمامی زمینه ها، تعداد زیادی کارخانه و سیستم کاری از نظر خط تولید و تعداد پرسنل متفاوت از لحاظ تعداد کارکنان، بزرگی و کوچکی فضای کاری و کسب و کارو فارغ از تمامی اینها ایجاد شده است که همگی سعی در پیشرفت و رسیدن به اهداف مختلف هستند.

سوله ها

یکی از مکان‌ها و فضاهایی که برای شروع فرآیند تولید و ایجاد محیطی تخصصی برای کارکنان و توسعه روزافزون کارخانه‌ها ساخته و ایجاد شده است، سوله‌ هایی هستند که امروزه در هر شهر یا شهرستانی می ‌توان کسب ‌و کارهای زیادی را با توجه به هر نوع تعهد در هزینه‌ های اولیه و مصرفی آن مشاهده کرد.

که از اولیه ترین نیاز ها و هزینه های هر کسب و کار و تولیدی فارغ از نوع کسب و کار هزینه ساخت و بنا کردن سوله آن است که از اهمیت بالایی برخوردار است. با گذشت زمان و اعمال تغییرات و کم و کاستی های فراوان توسط مهندسین متخصص در این زمینه، ساخت سوله ها و طراحی،  آنها به جایی رسیده اند که در انواع مختلف بر اساس کارایی و نمونه مورد نظر کارفرما طراحی، ساخته و راه اندازی می شوند.

امروزه سوله ها عموماً با تیر آهن، ورق فولادی و پی ریزی های بتنی مهندسی، طراحی و ساخت و احداث می شوند. علاوه بر این، مقیاس و میزان استفاده از هر ماده اولیه برای ساخت و ساز بر اساس کارایی، کاربرد و حیطه کاری شغل مربوطه سوله، کاربری سوله، مدل مورد نظر کارفرمایان تغییر می کند.

هزینه ساخت سوله در سال 1401

انواع سوله

امروزه با توجه به نیاز کارفرمایان انواع سوله هایی مثل سوله سبک و سوله سنگین و … وجود دارند و ویژگی های متفاوتی در استفاده از برخی سوله ها وجود داشته که سوله های پرکاربرد را بر اساس کارایی و نیاز کارفرمایان می توان به دو دسته انواع سوله در سَبک، سوله های سبُک و سوله های سنگین قرار داد.

سوله های سنگین از جمله سوله هایی هستند که طراحی، ساخت و بهره برداری طولانی داشته و طراحی و تولید این گونه سوله ها مختص کارخانجات بزرگ و عظیم با راندمان خط تولید انبوه است، زیرا سوله های سنگین برای مناطق کوچک با کسب و کار های کوچک و نا انبوه که حیطه کاری وسیعی ندارند صرفه اقتصادی نداشته و مهندسی، طراحی، ساخت و احداث سوله های سنگین ارزان قیمت نبوده و صرفه اقتصادی ندارند.

سوله های سبک نیز سوله هایی هستند که مهندسی، طراحی، ساخت، احداث و بهره برداری از این سوله ها نسبت به سوله های سنگین زمان کوتاه تری داشته، ساخت و بهره برداری آن آسان بوده و امکان جابجایی سوله را نیز فراهم شده است به گونه ای که در تغیر مکان کلی کسب و کار، کارخانه یا خط تولید این امکان را به کار فرما و شاغل می دهد تا کلیت سوله را به همراه ماشین آلات و قطعات داخلی آن به مکان جدید مورد نظر انتقال داد.

از سوله هایی که در گذشته نه چندان دور کاربرد بالایی داشتند می توان به سوله خرپایی تیر ورقی از خانواده سوله های سنگین اشاره کرد که امروزه سوله های سبک و انواع آن مانند سوله سبک لوله ای مهندسی، طراحی، ساخت و احداث می شوند که از مزیت های بسیاری در تمامی جوانب نسبت به سوله های سنگین و انواع آن به ویژه سوله سنگیت خرپایی تیر ورقی دارار هستند.

امروزه به دلیل کاربرد فراوان سوله های سبک و انواع این سوله ها به دلیل برخی ویژگی ها و مزیت های بارز آنها نسبت به سوله سنگین خرپایی تیر ورقی جایگزین سوله های سنگین شده اند و از کاربرد و صرفه اقتصادی در جنبه های مختلف مانند زمان و بر آورد هزینه برخوردار بوده اند که تمامی این موارد باعث شده سوله های سبک به بهترین و اولین گزینه ممکن در نظر کار فرمایان تبدیل شوند.

هزینه ساخت و احداث سوله های سبک

سوله های سبک به دلیل برخورداری اس بسیاری ویژگی های متمایز و شاخص از جمله مقرون به صرفگی هزینه مهندسی، طراحی، ساخت و احداث این سوله های نسبت به سوله های سنگین خرپایی تیرورقی از طرفداران بسیاری برخوردار است.

در جواب سوال قیمت مهندسی، طراحی، ساخت و احداث هر متر مربعی سوله های سبک باید گفت هزینه ها و قیمت های هر سوله بر اساس متراژ، کاربرد و کارایی، مواد اولیه استفاده شده در آن اعم از فوندانسیون و پی ریزی، مصالح مانند بیس پلیت ، فریم های ستون و سقف ، وال پست ، استرات ، بادبند کشی کامل و تیر ریزی سقف ، اتصالات، رنگ آمیزی و… متفاوت است.

هزینه ساخت سوله در سال 1401

اما درکل و بر آوردی کلی و جامع می توان گفت هزینه مهندسی، طراحی، ساخت و احداث سوله های سبک بر اساس انواع آن و با در نظر گرفتن موارد گفته شده در بالا هزینه مابین ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان ( برای هر متر مربع ) را در بر خواهد داشت.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به بررسی هنزیه ساخت سوله پرداختیم تا شما با مطلعه و داشتن این مطلب به سوالات خود در این زمینه دقیق ترین و مفید ترین پاسخ ها را داده باشید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه