انتخاب برگه

چگونگی تخمین قیمت بتن ۳۵۰ و ۴۰۰

آبان ۲۴, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

برخی افراد به اشتباه سیمان و بتن را یکی می‌دانند؛ در صورتی که سیمان یکی از ۳ جزء اصلی بتن ( Concrete ) است. دیگر اجزا را آب و ماسه یا شن تشکیل می‌دهند. قیمت بتن را می‌توان بر‌اساس مواد اضافه‌ای که در آن به‌کار رفته هم قابل بررسی قرار داد. افراد این مواد را یکی از اصلی‌ترین مواد و متریال ساختمانی می‌دانند که در ساخت ساختمان کاربرد زیادی را از خود نشان می‌دهد. کاربرد این مصالح ساختمانی به همین بخش محدود نشده و در بسیاری از مکان‌های دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی افزودنی‌های گوناگون وارد Concrete شود، نه‌تنها قیمت آن را، بلکه خواص بتن را هم در مقایسه با ماده خام و اصلی تغییر می‌دهد. به دلیل خاصیت آن است که بتن به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین، پایدار‌ترین و مستحکم‌ترین مصالح شناخته می‌شود. هزینه مناسب هم باعث افزایش کاربرد آن شده است. می‌توان رزین سنگ مصنوعی را به‌عنوان یکی از ترکیبات اضافی در ترکیب اصلی Concrete دانست؛ این ماده می‌تواند هزینه بتن را تا حدودی افزایش دهد.

تاثیر وجود رزین سنگ مصنوعی در بتن

از این متریال تنها در ساخت ساختمان استفاده نشده و از آن برای ساخت سنگ آنتیک یا موزاییک هم استفاده می‌شود. چنین وسایلی نیاز به استحکام بیشتری دارند که بتن ساده و خام آن استحکام لازم را دارا نیست. بخش کثیری از این ماده را آب و سیمان تشکیل می‌دهد که همین آب توانایی حل‌کردن کل سیمان را درون خود نداشته و نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند. در این زمان است که رزین سنگ مصنوعی وارد عمل شده و کار خود را آغاز می‌کند. این متریال می‌تواند چسبندگی لازم را در مواد ایجاد کند.

از آنجایی‌که قیمت رزین سنگ مصنوعی کمی بالا است، قیمت بتن را هم در بر گرفته و سبب افزایش آن می‌شود. به‌طور معمول، این ماده به‌صورت بشکه‌ای یا واگنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر اصلی این رزین برای افزایش چسبندگی بوده که با همین ویژگی می‌تواند استحکام مورد نیاز در Concrete را به‌وجود بیاورد. موزاییک‌ها یا سنگ‌های آنتیکی که از ترکیب این ماده با سیمان، آب و خورده سنگ و شن ساخته شده‌اند بسیار محکم‌تر بوده و از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

قیمت بتن ۳۵۰ و ۴۰۰ چگونه محاسبه می شود؟

اعداد ۳۵۰ و ۴۰۰ در اصل میزان عیار بتن است. هرچه عیار بیشتر باشد، به نسبت هزینه بتن هم افزایش می‌یابد. به اصطلاحی ساده باید گفت این عیار در اصل نشان از میزان خالص‌تر‌بودن یا نبودن و حجم سیمان به‌کار‌رفته در Concrete است. در متریالی که در هر متر مربع از آن ۳۵۰ گرم سیمان استفاده شده باشد، گفته می‌شود که عیار آن ۳۵۰ است. این موضوع برای عیار ۴۰۰ هم صدق می‌کند. هرچه میزان سیمان استفاده‌شده در Concrete بیشتر باشد، خالص‌بودن آن بیشتر بوده و قیمت آن هم به‌طبع بالا‌تر می‌رود.  با این اوصاف قیمت بتن ۳۵۰ کمتر از بتن ۴۰۰ است.

چنانچه در تهران زندگی می کنید می توانید از ایران بتن، خرید کنید!

 برای اینکه بتوانید قیمت بتن در تهران را به‌خوبی محاسبه کرده و همچنین خریدی امن داشته باشید، می‌توانید سری به ایران بتن زده و محصول مورد‌نیاز خود را سفارش دهید تا در سریع‌ترین زمان برای‌تان ارسال شود.

قیمت بتن – با نگاهی بر استفاده از افزودنی های مختلف در بتن

در مقاله قبلی به بررسی تفاوت های انواع بتن های مرسوم ساختمانی به صورت مختصر پرداخته شد و نکاتی در رابطه با تفاوت های ساخت بتن های خود تراکم و بتن پرمقاومت و بتن معمولی ارائه شد . این تفاوت ها در نهایت منجر به تفاوت قیمت بتن آماده می گردد .
در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در ارتباط با انواع افزودنی های بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان به بیان ویژگی های آن ها پرداخته و در نهایت نکاتی در ارتباط با تاثیر افزودنی های بتن بر قیمت بتن آماده ارائه می گردد .
افزودنی های بتنی در صنعت ساختمان ایران عمدتا به دو نوع افزودنی های پوزولانی و افزودنی های شیمیایی تقسیم بندی می شود . پر کاربرد ترین افزودنی پوزولانی در ایران میکروسیلیس است که عمدتا به صورت پودری ، ژل و دوغاب توسط شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ارائه می گردد . میکروسیلیس به سبب ویژگی هایی که در ریز ساختار بتن دارد سبب افزایش مقاومت ، دوام و مقاومت بتن می گردد و به طور معمول در سازه های صنعتی ، دیوار حائل و فونداسیون ساختمان ها و سازه های استخر مورد استفاده قرار می گیرد.
افزودنی های شیمیایی بتن شامل افزودنی های فوق روان کننده ، افزودنی های حفظ اسلامپ بتن ،افزودنی حفظ ویسکوزیته بتن، افزودنی های زودگیر کننده ، افزودنی های دیرگیر کننده ، و الیاف بتن هستند که بنا به نیاز پروژه های بتن آرمه باید مورد استفاده قرار گیرد . این نیاز می تواند جلوگیری از آب افتادگی و جدا شدگی بتن ، افزایش روانی مورد نیاز جهت ویبره پذیری و پمپ پذیری راحت بتن ، افزایش مقاومت ، افزایش دوام بتن و افزایش مقاومت کششی بتن باشد .
اگر بنا به شرایط پروژه ( افزایش طبقات ، شرایط آب و هوا ، افزایش نیاز به الزامات دمایی و نفوذ ناپذیری ، پمپ بتن و …) نیاز به سفارش بتن آماده با افزودنی بتن باشد کارفرما می تواند خود شخصا آن را تهیه کرده یا مسئولیت انتخاب آن را بر عهده کارخانه بتن واگذار کند.
در صورتی که مسئولیت انتخاب افزودنی بتن با کارخانه بتن باشد .، کارخانه بتن با بررسی افزودنی های مناسب موجود در بازار و سازگار با شرایط بتن ریزی و کنترل شرایط دمایی و نیاز های بتنی پروژه اقدام به انتخاب افزودنی مناسب برای بتن می کند . سپس با تهیه آن در محل پروژه آن را به مقدار از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می دهد. همچنین کارخانه بتن موظف است بتن را با شرایط مورد نیاز کارفرما و با توجه به افزودنی های خواسته شده تهیه کرده و کیفیت آن را به دقت کنترل نماید .
لذا نیاز است کارفرمایان با مشخص کردن شرایط پروژه نظیر ، ارتفاع ، نوع سازه ، نوع شرایط دمایی، فاصله حمل بتن و نوع بتن مورد استفاده و همچنین با مشورت با کارخانه تولید کننده بتن نوع افزودنی های بتنی مورد نیاز خود را انتخاب کند.
با توجه به موارد گفته شده اگر بتن آماده با افزودنی بتن سفارش داده شود قیمت بتن نسبت به بتن معمولی می تواند بین ۱۰ الی ۳۰ درصد افزایش یابد که این افزایش قیمت شامل آزمایشات قبل از مصرف افزودنی بتن ، تهیه و حمل مواد به محل پروژه ، استفاده از آن به مقدار مورد نیاز و کنترل کیفیت بتن نهایی می باشد

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه