انتخاب برگه

ترفند های دکوراسیون داخلی اتاق خواب نقلی!

بهمن ۳, ۱۴۰۱ | معماری | ۰ دیدگاه

ترفند های دکوراسیون داخلی اتاق خواب نقلی!

از آن جایی که این روزها جمعیت بسیار  زیادی از مردم در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند، مشکلات طراحی داخلی فضاهای کوچک بسیار زیاد شده اند . وقتی که شما در روند دکوراسیون داخلی با یک اتاق کوچک سر و کار دارید، درست انجام دادن آن به یکی از دغدغه های اصلی شما تبدیل می شود. طراحی فضای چنین اتاقی می تواند یک چالش کمی دشوار باشد. حتما دوست ندارید با چیدمان نادرست وسایل خود، اتاقتان را دلگیرتر کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید از ترفندهای معماری استفاده کنید.

به کار بردن این نکات ساده اما کاربردی می تواند اتاق خواب کوچک شما را از چالش اساسی دکوراسیون رها کند. این ترفندها شاید معجزه گر نباشند، اما واقعا جوابگو هستند . با سازه پلاس همراه شوید و این ترفند ها را یاد بگیرید .

استفاده از رنگ های روشن

استفاده از رنگ های روشن

وقتی فضای اتاق شما کوچک است، نباید به هیچ وجه به سراغ رنگ های تیره بروید. این رنگ ها باعث می شوند اتاقتان تاریک و در نتیجه، دلگیرتر  شود. چنین وضعیتی در آخر ، اتاق شما را کوچک تر و تنگ تر نشان می دهد . به جای رنگ های تیره، سعی کنید رنگ های روشنی مثل سفید، شیری، کرمی، آبی آسمانی، لیمویی و گلبهی و …  را انتخاب کنید.این رنگ ها نور را بیش تر منعکس می کنند و محیط اتاقتان را دلباز جلوه می دهند. اگر برایتان ممکن است، رنگ های براق را انتخاب کنید، زیرا بازتاب قوی تری دارند.

هرگز پنجره ها را با پرده های ضخیم نپوشانید

ترفندی بعدی ما برای شما این است که اگر اتاقتان نورگیر است، هرگز پنجره ها را با پرده های ضخیم نپوشانید. نور خورشید می تواند محیط اتاقتان را روشن و دلباز کند و این کمک کند محیط اتاقتان بزرگ تر به نظر برسد. این یک روش  زیرکانه است که هیچ هزینه ای هم  برای شما ندارد.  بهترین کار این است که اصلا پرده ای نصب نکنید یا آن ها را کنار بزنید. اگر ساختمان های رو به رویی خانه تان به اتاق شما مشرف هستند، پرده های نازک را انتخاب کنید تا کمی از نور به فضا وارد شود.کفپوش و دیوارها را هم روشن و صیقلی انتخاب نمایید تا نور بیشتری در فضا منعکس شود.

سبک مینیمالیسم

سبک مینیمال ، سبکی است که به سادگی زیاد گرایش داشته و از حداقل ها بهترین بهره را می برد . شاید از خود بپرسید چرا سادگی؟ اگر فضای اتاقی که کوچک است را با طرح های شلوغ دکوراسیون داخلی کنید، محیطش خفه کننده و تنگ تر می شود. برعکس این اتفاق ، زمانی رخ می دهد که شما سبک مینیمال را انتخاب کنید. در سبک مینیمال از پرداختن به جزییات بی اهمیت و اضافه پرهیز می شود و این کمک می کند از هدر رفتن فضای اتاق خوابتان جلوگیری کنید.

کوچک ترین فضاها هم غنیمت

کوچک ترین فضاها هم غنیمت

حتما خودتان هم می دانید که در یک اتاق کوچک، کوچک ترین فضاها هم غنیمت هستند. به همین خاطر است که باید هر فضای خالی و بدون استفاده ای که در اتاق خوابتان دارید را شناسایی کنید و از همه آن ها به نحو احسن بهره ببرید. یکی از این فضاها، فضای پشت درب است. از فضای پشت درب اتاق خواب را می توان برای قرار دادن لباس یا وسایل دیگر به کار گرفت. کافی است یک قفسه کوچک یا یک آویز لباس پشت در آویزان کنید تا از این فضا استفاده به عمل آورید.در اتاق خواب های کوچک، از هم گسیخته بودن بخش های مختلف و وسایل مورد استفاده می تواند سبب به هدر رفتن مقدار بیش تری از فضای خالی باشد و این اصلا مطلوب نیست. وقتی با یک اتاق کوچک رو به رو هستید، نباید حتی از خیر نیم متر آن  هم بگذرید. با همین نیم متر می توان خیلی کارها کرد که حتی شاید به فکرتان هم نمی رسد. دکوراسیون یک اتاق کوچک باید به صورت پیوسته و یکپارچه طراحی شود. این کار از پرت شدن فضا جلوگیری می کند. پیوسته بودن یعنی وسایل و مبلمان را به هم وصل کرده و در کنار و در امتداد هم قرار دهید.اگر گشتی در اینترنت بزنید یا از متخصصان طراحی داخلی و فروشنده های کاردان سوال کنید، احتمالا یکی از راه حل هایی که برای دکوراسیون اتاق های کوچک پیشنهاد می دهند، استفاده از یک مبلمان با فضای دو طبقه و پند منظوره است. اگر سقف اتاق شما بلند است، می توانید به جای قرار دادن مبلمان و وسایل در کنار هم، آن ها را بالای سر هم قرار دهید. این یعنی مثلا میز کار را در نیم طبقه اول و تخت خواب را در نیم طبقه دوم همان جا بگذارید. برای دسترسی به نیم طبقه دوم می توانید از نردبان و پله استفاده کنید که جای کم تری را اشغال می کند. این کار کمک می کند از فضای بدون کاربرد زیر سقف به بهترین شکل  استفاده کنید.آیا فکر می کنید در دنیای مدرن آپارتمان ها به چه علت به وجود آمدند؟ دلیل ساخت آپارتمان ها این بود که روی سطح زمین، فضای کافی برای ساخت خانه های بیش تر وجود نداشت و به عبارت دیگر، پیشروی افقی امکان پذیر نبود. به همین خاطر از پیشروی عمودی استفاده شد و این گونه بود که آپارتمان ها و آسمان خراش ها به وجود آمدند.همین راهکار را می توان در طراحی داخلی اتاق خواب کم جا نیز به کار برد. اگر روی زمین اتاق به اندازه کافی جا ندارید، از پیشروی عمودی استفاده کنید. با به کار بردن این ترفند می توانید کمدها و قفسه های خود را به صورت عمودی بسازید و آن ها را تا زیر سقف  گسترش دهید.  هر چه باشد، فضای زیر سقف خالی است و اماده خدمتگزاری به شما!در هر اتاق خوابی ، هر چقدر هم که کوچک و کم جا باشد، فضاهایی وجود دارند که بدون کاربرد می باشند . شما نباید این فضاها را به حال خود رها بگذارید. سعی کنید از پتانسیل آن ها تمام استفاده را ببرید .هر فضای کوچکی که در اتاق شما به کار بیاید، یک برگ برنده است. این برگ های برنده را از دست ندهید. برای مثال، فضای زیر تخت های ما معمولا خالی است. اگر هم بخواهیم یک سری از وسایلمان را زیر تخت جا بدهیم، برخی ها عقب می روند و دسترسی به آن ها سخت می شود. به همین خاطر بهتر است از تخت های کشودار و یا جکدار استفاده کنید و این فضا را به کار بگیرید.

آینه

آینه از وسایلی است که همه به کاربرد معجزه آسایش در طراحی داخلی مخصوصا فضاهای کوچک  ایمان دارند. این وسیله اعجاب انگیز می تواند یک اتاق خواب کوچک را بسیار بزرگ تر از واقعیت نشان دهد. آینه ها هم زیبا هستند، هم در طول روز به کارمان می آیند و نور بیشتری به اتاق می بخشند و هم می توانند اتاق کوچکمان را دلباز جلوه دهند. چه چیز دیگری از آینه ها می خواهید؟ یک آینه بزرگ قادر است فضای اتاق شما را دو برابر بزرگ تر کند.آینه ها هیچ فضایی را اشغال نمی کنند، زیرا روی سطح دیوار نصب می شوند. پیشنهاد ما این است که یک آینه قدی بخرید یا یکی از سطوح دیوارها را کاملا با آینه بپوشانید تا معجزه ای که از آن صحبت شد را به چشم خود ببینید.اگر اتاقتان کوچک است، باید انتخاب های خود را در هنگام خرید وسایل مورد نیاز با دقت بیش تری انجام دهید. مسلما میزهای استانداردی که در اتاق خواب های متوسط و بزرگ جای می گیرند، برای اتاق خواب شما مناسب نیستند. اگر از این میزها استفاده کنید و موفق به جای دادنشان بشوید هم احتمالا فضای اتاقتان را تنگ خواهید کرد. اما چه باید کرد؟ شما حتما به یک میز کار نیاز دارید. راه حل این است که به جای خرید میزهای موجود در بازار، یک میز چند منظوره و یا تاشو مخصوص اتاق کوچک خود طراحی کنید که جمع شدنی باشد و به سطح دیوار بچسبد. این میزها جای کمی می گیرند و در دست و پا نیستند.

آخرین ترفند پیشنهادی ما برای شما این است که از فضای گوشه اتاقتان هم استفاده کنید. برای دکوراسیون اتاق های کوچک به جای این که ابتدا وسایل را خریده و سپس به جای دادن آن ها در اتاق فکر کنید، باید به اتاقتان بنگرید و با توجه به پتانسیل هایی که در آن وجود دارد و میزان فضاهایی که در اختیار دارید ، اقدام به خرید وسایل کنید. برای مثال اگر یکی از گوشه های اتاق شما بعد از چیدن وسایل اصلیتان خالی می ماند و در عین حال فضای کافی برای قرار دادن یک کتابخانه یا شلف را ندارید، می توانید بر اساس ابعاد همین گوشه، یک شلف به خواسته خودو با مشخصات درخواستی خود سفارش دهید.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *