انتخاب برگه

۹ ماده با خاصیت جذب کربن

بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ | مصالح شناسی | ۰ دیدگاه

۹ ماده با خاصیت جذب کربن
۹ ماده با خاصیت جذب کربن

جداسازی کربن که از جو ساختمان‌ها و محصولات خارج شده است ، یک روش اصلی برای مقابله با تغییرات آب و هوا است .
این کار را می توان با مصرف مواد گیاهی مانند چوب ، چوب پنبه ، کنف و جلبک هایی که کربن اتمسفر را از طریق فتوسنتز گرفته و مستقیماً استفاده می کند ، انجام داد. متناوباً ، می توان آن را به مواد دیگری تبدیل کرد که کربن را به طور دائمی ذخیره می کنند.
وی افزود: “اگر همه چیزهایی که ما با آن احاطه شده ایم به جای آزاد کردن انتشار گازهای گلخانه ای ، از بین می برد چه؟” Neema Shams از Made of Air ، که باعث تولید بیو پلاستیک کربن منفی از ضایعات جنگلی و کشاورزی می شود ، گفت:
این ماده کربن منفی است زیرا حاوی کربن بیشتری از مقدار تولید شده در هنگام تولید و استفاده از آن است.
“تغییر آب و هوا یک مشکل مادی است”
“تغییرات آب و هوایی از آنجا که کربن زیادی در جو وجود دارد، یک مشکل اساسی حساب می‌‌شود. پس چگونه ما نمی توانیم آن را به بزرگترین منبع خود تبدیل کنیم؟” شمس در مصاحبه ای که به عنوان بخشی از مجموعه انقلاب کربن انجام شده ، به دزین گفت :
در سایر محصولات از کربن گرفته شده از دودکش های کارخانه و سایر فرآیندهای صنعتی که گازهای گلخانه ای ساطع می کنند، استفاده می شود.
با این حال ، نمی توان اینگونه محصولات را کربن منفی دانست، زیرا منجر به کاهش خالص کربن اتمسفر نمی شود.
مجموعه انقلاب کربن  به بررسی چگونگی حذف این ماده معجزه آسا از جو و استفاده روی زمین می پردازد.
در اینجا ۹ نمونه از مواد ذخیره کننده کربن آورده شده است.
________________________________________

بیو پلاستیک
برند آلمانی Made of Air یک پلاستیک زیستی منفی کربن تولید کرده است که می تواند در اتومبیل ، فضای داخلی و روکش استفاده شود.
این ماده حاوی بیوشار است ، ماده ای غنی از کربن که با سوختن زیست توده بدون اکسیژن ساخته می شود و از آزاد شدن کربن به عنوان CO۲ جلوگیری می کند.
شمس گفت: “با بیوشار، اگر فقط آن را روی زمین می گذاشتید و هزار سال بعد برمی گشتید، دقیقاً همان شکل به نظر می رسید.” “فقط اگر بخواهید مصرف کنید، کربن دوباره آزاد می شود.”
به گفته Made of Air ، از این پلاستیک اخیراً برای پوشاندن نمایندگی اتومبیل در مونیخ استفاده شده است که ۱۴ تن کربن در آن ذخیره شده است.

عایق میسلیوم
شرکت های تازه تاسیس از جملهBiohm مستقر در لندن از میسلیوم برای ایجاد عایق ساختمانی استفاده می کنند که به طور طبیعی ضد آتش بوده و “حداقل ۱۶ تن کربن در ماه” را از جو هنگام رشد خارج می کند.
میسلیوم ، یک ماده بیولوژیکی که سیستم ریشه ای قارچ ها را تشکیل می دهد ، از زباله های کشاورزی تغذیه می کند و در این فرآیند کربنی را که در این زیست توده ذخیره شده است ، جذب می کند.
دیوید چشایر ، متخصص پایداری، میسلیوم را “بخشی از راه حل” ساختن منفی کربن ساختمانها توصیف کرد.
وی گفت: این به طور طبیعی بازدارنده آتش است. “در واقع از بسیاری از عایق های استاندارد خاصیت عایق بندی بهتری دارد و در واقع کربن را جدا می کند.

میسلیوم در بیوراکتورهای سفارشی رشد سریع و ارزان دارد. می توان آن را در قالب پرورش داد و محصولات قابل استفاده مانند بسته بندی  و  لامپ ایجاد کرد .
همچنین می تواند به مواد جدیدی از جمله  محصولات مشابه چرم مانند Mylo تبدیل شود . اینها به نوبه خود می توانند برای تولید  کیف های دستی  و  لباس استفاده شوند .

کاشی فرش

۹ ماده با خاصیت جذب کربن


سازنده کاشی فرش آمریکایی، Interface  قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ ، با فرشهای Embodied Beauty و Flash Line که امسال عرضه شدند ، کل دامنه کربن خود را منفی کند.
تقریباً به طور انحصاری از پلاستیک بازیافتی و مواد بیولوژیکی مختلف ساخته شده اند که به گفته این برند ، کربن تجسم یافته بیشتر از آنچه در محصولات تولید شده ساطع می شود ، ذخیره می شود.
Interface ، کاشی ها را منفی کربن توصیف می کند، به این معنی که چرخه عمر آنها پس از ترک کارخانه در نظر گرفته نمی شود.
 Jon Khoo مدیر پایداری Interface  گفت: “این برای چرخه کامل عمر، کربن منفی نیست زیرا عناصر حمل و نقل و استفاده می توانند تأثیر بگذارند که در این مرحله نمی توانیم آن را کنترل کنیم .”
“بنابراین ما می خواستیم با استفاده از آنچه می توانیم کنترل کنیم، کربن منفی بسازیم.”

چوب
یک درخت کاملاً رشد یافته می تواند در طی یک سال ۲۲ کیلوگرم CO۲ از اتمسفر را حذف کند، به شرط آنکه با مسئولیت پذیری تهیه شود و درخت قطع شده با کاشت جدید جبران شود.
هر کربن ذخیره شده در چوب باید در برابر انتشارات تولید شده در حین حمل و نقل و پردازش سنجیده شود
 و درختان جایگزین باید به اندازه کافی رشد کنند تا بتوان آنها را برداشت و به مواد ذخیره کننده کربن تبدیل کرد.
با این حال ، یک مشکل در مورد چوب ، مقدار بسیار زیاد زباله تولید شده توسط صنایع چوب است. فقط بخشی از هر درخت استفاده می شود و پردازش چوب مقادیر قابل توجهی خرده ریز و خاک اره ایجاد می کند. علاوه بر این ، فقط حدود ۱۰ درصد از چوب بازیافت می شود.
ویلیان مک دونو ، استاد راهنمای طراحی پایدار ، در مصاحبه ای به عنوان بخشی از انقلاب کربن ، گفت: “فقط به تراشیدن چوب فکر کنید .” ” این یک روند منفی است ، درست است؟ ما دائماً چیزها را قطع می کنیم.”

چوب چاپ سه بعدی

۹ ماده با خاصیت جذب کربن


شرکت تولید مواد افزودنیForust روشی را برای تبدیل خاک اره و دور ریز ها توسط صنایع چوب و کاغذ به یک رشته چاپ سه بعدی توسعه داده است.
این شرکت امیدوار است با تولید محصولات حاصل از زباله ، از قطع درختان اضافی و همچنین جلوگیری از پوسیدگی یا سوزاندن ضایعات چوب جلوگیری کند که باعث آزاد شدن مجدد کربن ذخیره شده می شود.
مک دونو گفت: “این می تواند درختان زیادی را نجات دهد.” “این یک نوع سرگرم کننده است و کاملا زیباست.”

شن اولیوین

اولیوین، که یکی از رایج ترین مواد معدنی روی زمین است، در صورت له شدن و پراکنده شدن، قادر به جذب توده خود در CO۲ است.
این بدان معناست که این ماده کودی و جایگزین شن و ماسه در محوطه سازی است، در حالی که نسخه گازدار (بالا) می تواند به عنوان ماده افزودنی در تولید سیمان ، کاغذ یا رشته های چاپ سه بعدی استفاده شود.
ترزا ون دونگن که این ماده معدنی را در کتابخانه آنلاین مواد گیرنده کربن گنجانده است ، گفت: “این CO۲ را به راحتی جذب می کند .”
“یک تن شن و ماسه الیوین بسته به شرایط ممکن است حداکثر یک تن CO۲ را جذب کند. شما فقط باید آن را پخش کنید و طبیعت کار خود را انجام می دهد.”

بتن
شرکت مونترال Carbicrete نوعی بتن تولید کرده است که در تولید خود کربن را جذب می کند در حالی که سیمان پرتوزا را که مسئول هشت درصد از انتشار گازهای گلخانه ای است ، با سرباره های زباله صنعت فولاد جایگزین می کند.
در حال حاضر ، این فرآیند به تولیدات صنعتی گرفته شده متکی است ، به این معنی که میزان انتشار جدیدی را که به اتمسفر پمپ می شود کاهش می دهد اما باعث کاهش CO۲ جو نمی شود. با این حال ، هنگامی که شرکت CO۲ خود را از طریق جذب مستقیم هوا (DAC) از جو جذب می کند ، این ماده نهایی را کربن منفی می کند.
“این انتشار منفی است،” Carbicrete مدیر عامل کریس استرن گفت . “ما هر بار که بلوک ایجاد کنیم CO۲ را از سیستم خارج می کنیم.”

آجر
شرکت استرالیایی Mineral Carbonation International با تزریق CO۲ به ضایعات صنعتی مانند باطله های معدن ، آن را از یک گاز به یک ماده جامد تبدیل می کند که می تواند برای ایجاد آجرهای سیمان و سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.
این فرآیند همان فرآیند کربناسیون معدنی را که در طبیعت اتفاق می افتد همانطور که دی اکسید کربن در آب باران حل می شود و با سنگ ها واکنش می دهد و مواد معدنی کربنات جدید ایجاد می کند ، تکرار می کند.
Sophia Hamblin Wang مدیر عامل MCi گفت: ما زباله ها را به محصولات جدید تبدیل می کنیم. و هدف ما این است که این کار را به روشی انجام دهیم که درآمد کسب کند.”

غذا
Solar Foods یکی از گروه های در حال رشد است که از تولید گازهای گلخانه ای تولید شده از گیاهان صنعتی برای ایجاد مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می کند.
 این شرکت فنلاندی از میکروب ها برای تبدیل دی اکسید کربن به جایگزینی گوشتی به نام Solein استفاده می کند.
CO۲ به همراه هیدروژن و مواد مغذی مختلف در یک مخزن تخمیر تزریق می شود، همه میکروب ها را مصرف می کند و به پروتئین تبدیل می شوند و سپس برداشت و خشک می شوند و در نتیجه پودری با ترکیب مشابه سویای خشک می شود.
دی اکسید کربن در حال حاضر از صنعت می آید اما می تواند از کربن اتمسفر جذب شده تأمین شود.
در صورت گسترش ، این فناوری می تواند به طور بالقوه نیازهای پروتئینی بشریت را در حالی که از بخشی از زمین و منابع مورد استفاده در کشاورزی سنتی استفاده می کند ، تأمین کرد و در نتیجه زمین بیشتری را برای جنگل کاری، انرژی خورشیدی و سایر وسایل مقابله با تغییرات آب و هوایی آزاد کند.
تولید Solein کاملاً زراعی و کشاورزی است. “این به زمین زراعی و آبیاری نیاز ندارد و به شرایط آب و هوایی محدود نمی شود.”

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *