انتخاب برگه

حل مشکل عقب کشیدن تاریخ ETABS و رفع محدودیت زمانی سایر نرم افزارها

تیر ۴, ۱۳۹۸ | آموزشی, ایتبس | ۲۲ دیدگاه ها

برخی کرک ها مانند کرک هایی که برای نرم افزار Etabs ساخته میشوند دارای مهلت و تاریخ انقضا هستند و باید پس از مدتی جایگزین شوند وگرنه از کار می افتند . یکی از راههایی که میتوانیم این مشکل را برطرف کنیم این است که تاریخ ویندوز را به عقب برگردانیم . مثلا ۲۰۱۶/۰۱/۰۱ و مشکل لایسنس و کرک نرم افزار حل میشود. اما اینکار معایبی دارد و تغییر تاریخ ویندوز ممکن است باعث ایجاد خلل در کار سایر نرم افزارها و بطور کلی برنامه ریزی های سیستم بشود. ما در اینجا این مشکل را با یک نرم افزار خیلی ساده به نام RunAsDate حل میکنیم و کار این نرم افزار این است که هر برنامه ای که مدنظرمان است با تاریخ دلخواه مان اجرا میکند. مثلا میتوانیم مشخص کنیم که فقط Etabs موقع باز شدن با فرض سال ۲۰۱۶ باز شود و اینگونه است که هیچوقت دیگر به خطاهای مربوط به لایسنس برنمیخورید !

و اما آموزش کار با این نرم افزار ساده را در زیر میتوانید مشاهده نمایید.

ابتدا نرم افزار مورد نظرتان را نصب و مراحل کرک کردن آن را طبق آموزش انجام دهید به طور کامل ، پس از اجرای نرم افزار متوجه پیغام خطای مربوط به لایسنس خواهید شد، که باید ابتدا از اینجا آخرین ورژن نرم افزار RunAsDate را دانلود کنید. سپس با توجه به نوع سیستم عامل خود فایل ۳۲ یا ۶۴ بیتی نرم افزار RunAdDate را در فولدر نصب Etabs کپی کنید . سپس برنامه را اجرا کرده و طبق تصویر زیر در بخش شماره ۱ ابتدا بر روی آیکن ETABS بر روی دسکتاپ و یا اگر وجود نداشت در محل نصبش آن را پیدا کرده و انتخاب نمایید . سپس در قسمت شماره ۲ تاریخ ۲۰۱۶/۰۱/۰۱ را وارد کرده و ساعت را تغییر ندهید . تیک های بحش شماره ۳ را تغییر ندهید و در قسمت شماره ۴ هم در کادر مربوطه نام جدیدی برای نرم افزار وارد کنید مثلا Etabs full و روی گزینه Create Desktop Shortcut کلیک کنید تا آیکن جدید ایتبس روی صفحه دسکتاپ ظاهر شود و آیکن قبلی را هم حذف کنید . ازین به بعد موقع باز کردن Etabs با پیغام خطای لایسنس مواجه نمیشود.

RunAsDate

 بسیاری از ما با برنامه هایی که در مدت زمان محدودی استفاده می شوند و به عبارتی آزمایشی هستند کار کرده ایم. همانطور که میدانید این برنامه ها در مدت زمان تعیین شده به طور مثال بعد از ۳۰ روز از کار می افتند و دیگر کار با آن ها مگر خرید نسخه اصلی شان غیر ممکن است، RunAsDate ابزار کم حجم و رایگانی است که با تغییر زمان فعلی سیستم به قبل قادر است مهلت استفاده از نرم‌افزارهای آزمایشی را تمدید کند.برای استفاده صحیح از برنامه نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • ساعت و تاریخ برنامه را در نصب اولیه آن یادداشت کنید
  • دقت کنید بعد از پایان دوره اول برنامه (Expire) برنامه را با ابزارمعرفی شده یعنی RunAsDate اجرا کنید
  • اگر بعد از پایان رسیدن دوره اجرای برنامه آن را مستقیما و بدون برنامه مذکور اجرا کنید، ممکن است این هک برای مدت طولانی پاسخگو نباشد
  • برای امنیت بیشتر سعی کنید تاریخ یک روز قبل از تاریخ انقضا برنامه را در RunAsDate وارد کنید به طور مثال اگر تاریخ پایان انقضا Jan 30 2013 بود شما تاریخ Jan 29 2013 را در برنامه وارد کنید
  • این روش ممکن است برای تمامی نرم‌افزار های آزمایشی جواب ندهد

دانلود نرم افزار RunASDate 1.37


صفحه ویژه نرم افزار ETABS

۲۲ دیدگاه ها

  1. خدیجه

    سلام روزتان بخیر
    من کارایی که گفتیم رو نصب کردم ولی تو دستاپ که برنامه اومده باز نمیشه و آزمون هم نداره . باید چی کار کنم؟

    پاسخ
    • سازه پلاس

      سلام، این کار برای زمانی هست که برنامه کامل نصب شده و به درستی کار می کند، چون بعد از مدت زمانی کار نخواهد کرد، این کار تاریخ اجرای برنامه رو ثابت نگه میدارد.

      پاسخ
  2. آرمیتا

    سلام من ایلسترایتور رو نصب کرده بودم ورژن ۲۰۱۸بعد مدتی اکسپایر شد.همه تمپ و هیستروی هاش رو پاک کردم و دوباره برنامه رو از روی سی دی ش نصب کردم.اما باز پیغام اکسپایر داد.میشه راهنمایی کنید چ بلایی میشه سرش آورد که دیگه،اکسپایر نشه.

    پاسخ
    • سازه پلاس

      زمان فعال بودن نصب برنامه run as date کافی هست، موقع نصب دوم هم حتما در یک درایو دیگر سیستم نصب نمایید. ولی در حالت کلی چون ما برنماه ها رو کرک می کنیم و لایسنس قانونی نیست، همیشه مشکلاتی در فعالسازی پیش میاد.

      پاسخ
  3. مهندس

    سلام من ایتبس ۲۰۱۶٫۲٫۱ رو دیشب نصب کردم و برای رفع خطای لایسنس خب درواقع نرم افزار run as deta رو بعد از کرک کردن در محل نصب فایل برده و اجرا کردم فقط بازم خطای لایسنس میده نمیدونم دیگه چیکار کنم .انقدر با تاریخ بازی کردم تاریخ عقب جلو کردم آخر نشد .من چه کار کنم قربان خستع شدم .ممنون

    پاسخ
    • سازه پلاس

      اول باید یک تاریخی پیدا کنید که کرک نرم افزار درست کار میکنه؛ مثلا در سال ۲۰۱۷، بعد run as date استفاده کنید.

      پاسخ
      • مجتبی

        سلام برای ایتبس۲۰۱۸.۱.۱ چه تاریخی رو باید تو نرم افزار run as date بزنیم ؟
        من نتونستم با این روش فعال کنم

      • سازه پلاس

        صرفا زدن تاریخ نیست، کرک هم باید درست باشد. همان محدوده سال های ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ باید کار کنید.

  4. سلام

    دوستان من برای حل مشکل ایتبس ۲۰۱۶ تاریخ رو گذاشتم روی ۲۰۱۷/۰۱/۰۱ مشکل حل شد

    پاسخ
  5. جعفریان

    سلام برنامه را نصب کردم اما تاریخ تغیر نمیکند

    پاسخ
    • سازه پلاس

      سلام، برنامه تاریخ را تغییر نمی هد، شما تاریخی که نرم افزار درست کار میکند (می کرد) رو داخل برنامه وارد می کنید

      پاسخ
  6. امید

    سلام نسخه اندروید مشابه نداره?

    پاسخ
  7. محسن

    سلام etabs2019رو نصب و کرک کردم. با runasdateاز ۲۰۱۵تا ۲۰۲۲رو چک کردم باز مشکل لایسنس دارم. راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    پاسخ
    • سازه پلاس

      سلام، کرک معتبر فقط برای نسخه ۱۹٫۰٫۰ هست، برای کرک ایتبس ۱۹ فعلا نیازی به عقب کشیدن تاریخ نیست.

      پاسخ
  8. حمید الله حمیدی

    خیلی ممنون من روی این حالت خیلی به مشکل مواجع بودم ولی خیلی خوب شد ممنونم

    پاسخ
  9. احمد

    سلام وقتتون بخیر من برای ایتبس ۱۹ و سیف ۲۰ مشکل. Unable to find a license دارم. با run as date و تاریخ لب تاب هم کار کردم نشد. چطور می تونم رفعش کنم؟

    پاسخ
    • سازه پلاس

      احتمالا خود فایل کرک یا روش کرک کردن به درستی انجام نمی شود، مراحل کرک دقیقا باید در همان هنگام نصب صحیح انجام شود

      پاسخ
  10. یونس

    سلام در نرم افزارrun as date تیک گزینه گزینه move the time رابرداریم بهتر است یا نه اگر تیک گزینه move the time را برنداریم زمان مثلا ۱۸۴ روزاعتبار برنامه ایتبس هر روز کم می شود یا مدت ۱۸۴ روز برای همیشه ثابت می ماند؟

    پاسخ
    • سازه پلاس

      سلام، ما خودمان هیچ تغییری در پیشفرض های نرم افزار نمیدهیم.

      پاسخ
  11. یونس

    سلام در هنگام نصب برنامه ایتبس تیک گزینه image native را برداریم بهتر است یا نه برخی سایتها و آموزشها میگویند تیک را بردارید چون بعدا برای کرک کردن به مشکل بر می خورید برخی هم میگویند تیک image native را بر ندارید؟

    پاسخ
    • سازه پلاس

      در هر دو صورت کرک شده و مشکلی ندارد، همان پیشفرض نصب را جلو بروید.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *