انتخاب برگه

نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر ال ای دی

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر ال ای دی

نورپردازی نمای ساختمان یکی از ساده‌ترین و موثرترین اقداماتی است که برای جلوه بخشیدن به یک ساختمان و دکوراتیو کردن آن انجام می‌شود. برای پی بردن به اهمیت نورپردازی نمای آپارتمان، تنها کافی است زمانی که در ساعات تاریکی هوا در سطح شهر تردد می‌کنید، کمی بیش‌تر حواس‌تان را به اطرافتان بدهید و ببینید استفاده از چراغ وال واشر ال ای دی و دیگر لامپ‌های LED در نمای ساختمان‌ها، تا چه حد رایج است و انجام اصولی آن، چه تفاوتی در نمای ساختمان ایجاد می‌کند.

اما نورپردازی اصولی نمای ساختمان با وال واشر LED چگونه انجام می‌شود و قیمت وال واشر باکیفیت برای انجام این کار چه‌قدر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال، با ما همراه باشید و سیر تا پیاز اطلاعاتی که در مورد قیمت وال واشر و نورپردازی آپارتمان نیاز دارید را به دست بیاورید.

اهمیت نورپردازی ساختمان و معماری نور

بیایید قبل از تمرکز کردن روی موضوع نورپردازی ساختمان با والواشر LED کمی به ضرورت و چرایی روشنایی نمای ساختمان فکر کنیم. آیا تا به حال اصطلاح «معماری نور» به گوش‌تان خورده است؟ این اصطلاح پیش از هرچیز به یاد ما می‌اندازد که نورپردازی به اندازه‌ی ساختن یک ساختمان نیاز به رعایت اصول و نظم خاص خودش دارد و در واقع فکر کردن به نورپردازی نمای یک ساختمان، درست به همان اندازه مهم است که به جنس و ظاهر سنگ‌های مورد استفاده در نمای ساختمان فکر می‌کنید.

کاربرد نورپردازی ساختمان با وال واشر ال ای دی

همان‌طور که احتمالا خودتان در سطح شهر متوجه این نکته شده‌اید، نورپردازی ساختمان معمولا با وال واشر ال ای دی انجام می‌شود. والواشرهای ال ای دی به دلیل داشتن مزایای گوناگونی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، بهترین گزینه برای روشنایی نمای آپارتمان محسوب می‌شوند و در ایجاد تفاوت زیبایی شناختی بین یک ساختمان با دیگر ساختمان‌ها واقعا نقش مهمی دارند.

البته یادتان نرود که علت توجه مهندس‌ها و معمارها به نمای یک آپارتمان تنها به دلیل زیباسازی آن نیست. بلکه قبل از زیبایی، همواره بحث شاخص سازی و هویت یک ساختمان است که باعث می‌شود برای افراد اهمیت داشته باشد که دیگران از بیرون، ساختمان را چگونه می‌بینند. خصوصا در ساعات تاریک روز، نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر  LEDمانند پوشاندن لباسی زیبا بر تن ساختمان است که باعث می‌شود وجودش، در ساعات تعطیلی و تاریکی به رهگذران یادآوری شود در ذهن‌شان حک شود.

رنگ نورپردازی نمای ساختمان با والواشر

تا این‌جا با هم در مورد کاربرد نورپردازی نمای ساختمان صحبت کردیم و گفتیم که این اقدام در شاخص سازی و هویت بخشیدن به یک ساختمان نقش مهمی دارد. اما باید ببینیم رنگ نورپردازی چگونه در این زمینه و مسائل زیبایی شناختی به کمک ما می‌آید. همان‌طور که می‌دانید، روانشناسی رنگ‌ها و بررسی تاثیر هررنگی در درک افراد، مسئله‌ای است که کمک بزرگی به طراحان نورپردازی و دکوراسیون کرده است. برای مثال، معمولا نورپردازی نمای ساختمان های امنیتی و اداری با وال واشرهای آبی رنگ انجام می‌شود و چراغ وال واشر سبز برای نورپردازی نمای  فروشگاه‌ها مناسب‌تر است. همین‌طور، در نمای ساختمان‌های مسکونی لوکس معمولا وال واشرهای زرد و طلایی خودنمایی می‌کنند.

البته باید در هنگام طراحی روشنایی نمای ساختمان، حتما اتمسفر آن و ظاهر ساختمان‌های همسایه را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، تضاد رنگی با فضای غالب می‌تواند باعث خاص به نظر رسیدن ساختمان شود و گاهی بالعکس، باعث می‌شود افراد حس کنند که ساختمان متعلق به آن محیط نیست. برای مثال، در خیابانی که پر از پاساژها و ساختمان‌های اداری است که با چراغ وال واشرهای ال ای دی آبی و سبز و قرمز نورپردازی شده اند، استفاده از وال واشر سفید برای نورپردازی آپارتمان بهترین گزینه نیست.

چرا برای نورپردازی نمای ساختمان از وال واشر ال ای دی استفاده کنیم؟

برای این که بدانیم چرا بهتر است برای نورپردازی نمای ساختمان از وال واشر ال ای دی استفاده کنیم، لازم است با ویژگی‌های آن و مزایای نوع ال ای دی آن آشنا شویم. هرچند امروزه افراد زیادی به خوبی از مزیت‌های لامپ‌های LED با خبر اند اما در ابتدا، اشاره‌ی کوتاهی به این مزایا می‌کنیم.

۱- کم مصرف بودن لامپ‌های LED: مصرف لامپ‌های ال ای دی آن‌قدر کم است که امروزه به عنوان لامپ های اقتصادی شناخته می‌شوند. هرچند لامپ‌های کم مصرف هم در این زمینه شبیه به لامپ‌هایی ال ای دی هستند، اما نکته‌ی دیگری موجب تفاوت لامپ کم مصرف و لامپ LED می‌شود که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

۲- عدم تولید حرارت: برخلاف انواع لامپ‌های موجود و خصوصا لامپ‌های کم مصرف، لامپ‌ها و وال واشر LED حرارت بسیار کمی از خود تولید می‌کنند که تقریبا نزدیک به صفر است. این مزیت اهمیت بسیار زیادی برای نورپردازی نمای ساختمان دارد چرا که افزایش حرارت به معنی افزایش خطرات احتمالی نیز هست و از طرفی، هرچه یک لامپ حرارت بیش‌تری تولید کند، استهلاک آن بالاتر می‌رود.

۳- عمر زیاد: همان‌طور که گفتیم، عدم تولید حرارت، استهلاک چراغ ال ای دی را کاهش می دهد و عمر آن را چند برابر چراغ‌های معمولی می‌کند. بنابر این از نظر قیمت و هزینه، خرید لامپ ال ای دی برای نورپردازی نمای ساختمان، منطقی‌تر و به صرفه‌تر است.

۴- تنظیم نور لامپ ال ای دی با میزان نور طبیعی: از ویژگی‌های متمایز کننده‌ی چراغ ال ای دی از لامپ‌هایی دیگر، میتوان به این نکته جالب شاره کرد که لامپ‌های LED  با افزایش حرارت محیط، نور کم‌تری تولید می‌کنند و با کاهش دمای محیط، نورشان افزایش پیدا می‌کند. این ویژگی نه تنها از داغ شدن لامپ جلوگیری می‌کند بلکه به طور هوشمند، در شب که هوا خنک‌تر است و از قضا نور بیش‌تری هم لازم است، نورپردازی قوی‌تری انجام می‌دهد.

البته مزایا و برتری‌های لامپ‌های LED در این سه نکته خلاصه نمی‌شود. اما دانستن همین سه نکته هم برای داشتن یک انتخاب درست کافی است. اما چرا از بین انواع لامپ ال ای دی، نورپردازی نمای ساختمان با پروژکتور وال واشر رایج‌تر است؟

مزایای وال واشر ال ای دی در نورپردازی نمای ساختمان

وال واشر ال ای دی همانطور که از نامش مشخص است، نوعی چراغ ال ای دی است که برای نورپردازی خطی از بالا به پایین سطوح گوناگون و خصوصا عمودی استفاده می‌شود. هدف از نصب لامپ وال واشر LED معمولا ایجاد پرده نور به عرض‌های مختلف در ستون‌ها و دیوارهای داخلی ‌و بیرونی ساختمان‌ها جهت نورپردازی و همچنین زیبایی بخشیدن به دکوراسیون است.

 اما کدام ویژگی‌های لامپ یا پروژکتور وال واشر آن را به انتخاب مناسبی برای نورپردازی بیرون ساختمان تبدیل کرده است؟

۱- پرتاب نور وال واشر LED

این نوع از لامپ به خاطر پرتاب نور بالایی که دارد، سطح نمای ساختمان را تا حدود زیادی پوشش می‌دهد. چنین ویژگی‌ای از طرفی باعث می‌شود نیاز به تهیه‌ی تعداد کمتری لامپ داشته باشید و از طرفی، به جلوه‌گر شدن سطح بیش‌تری از نمای ساختمان در ساعات تاریک روز کمک می‌کند.

۲- تنوع رنگی وال واشر ال ای دی

وال واشرهای ال ای دی تقریبا هیچ محدودیت رنگی ندارند. این لامپ‌ها در انواع تک رنگ، RGB، مولتی کالر و فول کار وجود دارند. یک لامپ وال واشر RGB از سه دسته ال ای دی سبز، آلبوم قرمز در کنار هم تشکیل شده. این سه رنگ در کنار همین نمایش در می‌آیند. والواشرهای مولتی کالر از تعدد رنگ‌های بیش‌تری برخوردار هستند و شما با سفارش دادن والواشر اختصاصی خودتان، می‌توانید هر رنگی را که مایلید در آن بگنجانید. والواشرهای فول کالر هم همان‌طور که نامشان پیداست، قابلیت تاباندن تمام رنگ‌های گوناگون را دارند و با یک بار خریدشان، می‌توان بارها در نورپردازی نمای ساختمان تنوع ایجاد کرد.

۳- قابلیت‌های دکوراتیو وال واشر ال ای دی

وال واشرهای ال ای دی به دلیل خطی تاباندن نور، این قابلیت را دارند که به شما اجازه دهند با تنظیم زاویه‌ی آن‌ها، خطوط موازی و متقاطع و اشکال هندسی بر روی سطح مورد نظرتان ایجاد کنید. نمونه‌ی انجام این کار در سطح شهر و خصوصا در زیر پل‌های هوایی دیده می‌شود که نورهایی با رنگ‌های گوناگون، به موازات هم تابیده شده‌اند.

۴- مقاومت بالای وال واشر ال ای دی

تمام انواع وال واشرهای ال ای دی، از کوچک‌ترین آن‌ها گرفته تا پروژکتورها، ضد آب و مقاوم در برابر ضربه و گرد و غبار هستند. این ویژگی‌ها، استهلاک ابزار نورپردازی نمای ساختمان در اثر باد و باران و برف و هم‌چنین طوفان و پخش شدن گرد و غبار در سطح شهر را بسیار پایین می‌آورد.

۵- به صرفه بودن قیمت وال واشر ال ای دی

حقیقت این است که قیمت وال واشر ال ای دی و به طور کلی لامپ‌های ال ای دی از رقبای پرمصرف و کم دوام آن‌ها کمی بیش‌تر است، اما با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که چنین عاملی نتوانسته جلوی پرکاربردی و فروش روزافزون این کالاها را بگیرد چرا که عمر و دوام‌شان بسیار بیش‌تر از هزینه‌ای است که شما می‌پردازید.

تکنیک‌های استفاده از والواشر ال ای دی در نورپردازی ساختمان

۱- استفاده از تضاد رنگ‌ها: به کارگیری رنگ‌های متضاد وال واشر در نورپردازی ساختمان از یکنواختی نما جلوگیری می‌کند و توجه بیش‌تری را در بیننده بر می‌انگیزاند. البته استفاده از این تکنیک مناسب هرمکانب نیست. مثلا ساختمان‌های ادارای نمی‌توانند با رنگ‌های جورواجور نورپردازی شوند و بهتر است نورپردازی‌شان از نظم و منطق خاصی پیروی کند.

۲- استفاده از نورپردازی تاکیدی و جزئی برای برجسته‌تر نشان دادن زیبایی‌های ساختمان:ترکیب نورپردازی عمومی با نورپردازی تاکیدی از تکنیک‌های رایجی است که نه تنها در نورپردازی نمای ساختمان بلکه در دکوراسیون داخلی هم کاربرد زیادی دارد. برای پیاده کردن این تکنیک، لازم است که نقاط خاصی از نمای ساختمان را توسط نورپردازی محدود، جلوه‌گرتر کنید. مثلا بعضی از ساختمان‌ها قاب پنجره‌ها را نورپردازی می‌کنند یا توسط لامپ‌هایی کوچک و متعدد، نقاط براقی شبیه ستاره روی نمای ساختمان ایجاد می‌کنند که زیبایی ویژه‌ای به آن می‌بخشد.

۳- نورپردازی لینک‌های افقی یا عمودی ساختمان می‌تواند باعث بلندتر یا گسترده‌تر دیده شدن ساختمان شود و عظمت خاصی به آن ببخشد. نمونه‌ی مشهور این نورپردازی در نمای برج میلاد دیده می‌شود.

۴- استفاده از طیف رنگ در نورپردازی نمای ساختمان بیش‌تر برای ساختمان‌های تجاری و خصوصا پاساژها کاربرد دارد. به این واسطه شما با استفاده از وال واشرهای مولتی کالر و فول کالر، رنگ‌های مختلفی را در سطح دیوارهای ساختمان به نمایش می‌گذارید که نشان دهنده‌ی تنوع و رنگارنگی دنیای داخل ساختمان است.

قیمت نورپردازی نمای ساختمان با والواشر ال ای دی

قیمت نورپردازی نمای ساختمان هم مانند هزینه کردن برای هر مسئله‌ی دیگری، بیش از هرچیز به این برمی‌گردد که چقدر این مسئله برای شما حائز اهمیت است و به دنبال چه کیفیتی هستید. مسلما نصب چند عدد لامپ یا پروژکتور ساده خرج زیادی روی دست شما نمی‌گذارد و می‌توان به راحتی از پس هزینه‌اش برآمد. چرا که قیمت وال واشر نسبت به توان مصرفی و نور خروجی آن بسیار مناسب است. اما در صورتی که قصد دارید توسط نورپردازی با والواشر LED، تمایز چشمگیر و بزرگی میان نمای ساختمان خود و دیگر ساختمان‌ها ایجاد کنید لازم است که هم برای خرید پروژکتور وال واشر برای نورپردازی کلی و هم لامپ‌های وال واشر کوچک برای نورپردازی جزئی هزینه کنید. علاوه بر این، استفاده از مشورت معماران و طراحان نورپردازی و متخصص نصب والواشر، ضروری نیست؛ اما ارزش هزینه کردن را دارد.

البته خبر خوب این است که مجموعه تخصصی نورپردازی مانی نور، این امکان را برای شما فراهم کرده است که به صورت تلفنی، از مشاوره رایگان برای نورپردازی نمای ساختمان با انواع چراغ‌های مدرن بهره مند شوید.

اگر برای نورپردازی نمای ساختمان خود، به دنبال ابزار نورپردازی باکیفیت و مقاوم می‌گردید، کافی است به سایت گروه مانی نور سر بزنید و تنوع و قیمت والواشر را مشاهده کنید. همچنین مانی نور، برای تهیه لامپ وال واشر اختصاصی شما سفارش می‌پذیرد و لامپ یا پروژکتور والواشر را با رنگ، اندازه و ویژگی‌های مورد نظر شما می‌سازد و با ۳ سال گارانتی بدون قید و شرط به شما عرضه می‌کند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه