انتخاب برگه

پیش بینی قیمت تمام شده ساخت هر متر ساختمان در سال ۱۴۰۳

اسفند ۲۷, ۱۴۰۲ | رپورتاژ آگهی

باتوجه به نوسانات قیمت مصالح در سال ۱۴۰۲ پیش بینی می‌شود که قیمت و هزینه تمام شده ساخت هر متر مربع ساختمان در سال آینده نیز با افزایش روبرو شود. اگر قصد ساخت پروژه‌های ساختمانی را دارید، باید بدانید که در حال حاضر به دلیل افزایش بهای دلار در ماه‌های اخیر، قیمت انوع مصالح ساختمانی و بازار خرید و فروش مسکن و ساخت و ساز نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

از این رو با برآورد و محاسبه میزان تورم فعلی، می‌توان انتظار داشت بهای مصالح ساختمانی از جمله فولاد، ایزوگام، آجر، سرامیک، سیمان، آهن و دیگر ابزارآلات نیز با افزایش چشمگیری مواجه شود. از سوی دیگر با توجه به متریالی که در ساختمان استفاده می‌شود قیمت‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

باید در نظر داشته باشید که هزینه کارگران ساختمانی نیز در سال آینده دستخوش تغییر خواهد بود و شما باید قبل از شروع پروژه این موارد را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله در ارتباط با هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز در سال آینده بیشتر توضیح خواهیم داد.

قیمت تمام شده ساخت هر متر ساختمان

عوامل مؤثر در هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال ۱۴۰۳

هر سازنده قبل از اینکه پروژه ساختمانی خود را شروع کند، مطمئنا در ارتباط با هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان باید به طور دقیق بررسی و تحقیق کند. در سال جاری هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز تحت تأثیر دستمزد کارگران و استاد بناها، مصالح مورد استفاده در هر متر مربع، درجه کیفی متریال مورد استفاده متغیر بود.

اما آیا این هزینه‌ها در سال آینده به دلیل نوسانات ارز بیشتر خواهد شد؟ قطعا باتوجه به سیر صعودی بهای دلار، پیمانکاران در سال ۱۴۰۳ باید مبلغ بیشتری را برای تهیه مصالح ساختمانی، دستمزد نیروی کار و همچنین دریافت مجوزها و استفاده از تجهیزات بپردازند.

همچنین در سال ۱۴۰۲ هزینه ساخت در هر متر مربع، از چهار تا ۸ میلیون، با وجه به تعداد طبقات ساختمان متغیر بوده و قیمت تمام شده ساخت یک خانه دو طبقه در هر متر مربع، حدود ۹ میلیون برآورد شده اشت. پیش بینی می‌شود که قیمت‌ مصالح، به خصوص قیمت ایزوگام بدون نصب تهران در سال ۱۴۰۳ تغییر چشمگیری داشته باشد.

از سوی دیگر دستمزد نیروی انسانی در میزان هزینه ساخت و ساز تأثیر دارد و باید در کنار سایر هزینه‌ها نیز به آن توجه کرد. معمولا در تابستان به دلیل افزایش تقاضا برای ساخت و ساز، دستمزد کارگران بیشتر می‌شود و در زمستان به دلیل کم بودن پروژه‌های ساخت، این میزان کاهش می‌یابد.

برای صدور پروانه ساخت و سایر مجوزها نیز ابتدا سازندگان باید هزینه‌ای را به شهرداری پرداخت کنند و سلسله مراتبی را بگذرانند. پیش‌بینی می‌شود قیمت اخذ مجوزها نیز در سال جدید دچار تغییراتی شود.

قیمت ایزوگام بدون نصب تهران

قابل ذکر است هزینه ساخت و هزینه‌های مربوط به شهرداری از ۲۰۰ متر تا بالای ۶۰۰ متر محاسبه خواهد شد و براساس متراژ ساختمان هزینه‌ای که باید پرداخت شود، متغیر می‌باشد.

یکی دیگر از هزینه‌هایی که در قیمت هر متر مربع ساختمان تأثیر دارد، بیمه اجرای پروژه است که باید قبل از شروع ساخت و ساز، سازندگان ساختمان خود را بیمه کنند که اگر حادثه برای کارگران اتفاق بیفتد عواقب سنگینی نداشته باشد.

بازار مصالح مثل قیمت سیمان، قیمت میلگرد و قیمت خرید قیر بشکه ای، به شدت نوسان دارد و ممکن است هر روز این قیمت‌ها با روز قبل متفاوت باشد. شما می‌توانید با بررسی پروژه‌های مختلف قیمت ساخت هر متر مربع خانه ویلایی یا خانه آپارتمانی را بررسی ‌نمایید.

در دی ماه ۱۴۰۲ بازار مصالح، افزایش قیمت زیادی به ویژه در مصالحی مانند سیمان را تجربه کرد و قیمت یونولیت سقفی به شدت افزایش یافت. به دلیل نوسانات ارز، در مجموع در سال ۱۴۰۳ این هزینه‌ها افزایش بیشتری خواهد داشت.

همچنین موقعیت مکانی و قیمت زمین نیز می‌تواند در قیمت هر متر مربع پروژه تأثیر داشته باشد. خرید زمین اولین گام برای ساخت آپارتمان است و قیمت آن تأثیر زیادی بر هزینه ساخت آن دارد.

قیمت زمین به واسطه عوامل مانند منطقه و محل، مساحت زمین، تراکم و خانه‌های نوساز اطراف آن تعیین خواهد شد. از این رو قبل از شروع پروژه ساختمانی حتما این موارد را در نظر بگیرید.

هزینه جدید ساخت هر متر مربع مسکن در سال ۱۴۰۳

دقیق‌ترین قیمت ساخت در سال ساخت مسکن در سال ۱۴۰۳ از سوی بخش خصوصی اعلام شده است. هر سال یک سری ضرایب در هزینه ساخت پروژه‌های سازمانی از سوی مهندسان ناظر پروژه‌ها تعیین می‌شود.

در سال ۱۴۰۲ براساس اعلام سازمان نظام مهندسی هزینه ساخت ساختمان‌های یک و دو طبقه برای هر متر مربع ۴ میلیون تا ۸ میلیون تومان و برای ساخت ساختمان‌های سه تا ۵ طبقه ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان اعلام شد.

علاوه بر این یک سری هزینه‌های جانبی علاوه بر هزینه ساخت پروژه ساختمانی وجود دارد که در قیمت تمام شده هر متر مربع مسکن تأثیر دارد. ضمانتنامه‌ها، هزینه مستمر کارگران، سود و مالیات بر سود و خرید عایق از نمایندگی ایزوگام دلیجان تهران از جمله مواردی است که در قیمت نهایی ساخت مسکن لحاظ می‌شود.

به این ترتیب با احتساب این هزینه‌های جانبی می‌توان ضریب ۱.۴۳ درصد برای هزینه واقعی ساخت یک ساختمان چهار طبقه در متر مربع را ۱۷ میلیون تومان برآورد کرد.

بر این اساس برخی از شرکت‌های ساختمانی در جریان رکود بازار ساخت و ساز در کشور قرار گرفته‌اند و ممکن است که در آینده به دلیل افزایش قیمت مصالح و همچنین افزایش هزینه دستمزدها، این رکود ادامه داشته و بر کیفیت ساخت و ساز مسکن تأثیر چشمگیری داشته باشد.

باتوجه به برآوردهای موجود پیش‌بینی می‌شود سال آینده، افزایش قیمت انرژی باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل و بالا رفتن قیمت فولاد و سیمان و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده ساخت خانه شود.

همچنین با در نظر گرفتن بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۳ کنار گذاشته شده است، دستمزد کارگران و قیمت مصالح ساختمان نیز افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر هزینه‌های مربوط به صدور پروانه ساخت، نظارت فنی مهندسی نیز در افزایش قیمت هر متر مربع ساخت مسکن تاثیر دارد.

اگر قصد دارید برای سال ۱۴۰۳ پروژه‌های ساختمانی خود را شروع کنید، توصیه می‌کنیم از شرکت‌های معتبر که مصالح را به قیمت درب کارخانه به فورش می‌رسانند، تهیه کنید. خرید مصالح از تامین ۲۴ به عنوان یکی از معتبرترین مرکز پخش مصالح ساختمانی می‌تواند بهترین گزینه برای شما سازندگان گرامی باشد.

قیمت خرید قیر بشکه ای

قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع ساختمان در سال ۱۴۰۳ با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش تورم بیشتر خواهد شد و سازندگان باید هزینه بیشتری برای خرید مصالح ساختمانی، اخذ مجوزهای لازم و دستمزد کارگران بپردازند.

بسیاری از کارشناسان حوزه ساخت مسکن معتقدند که به دلیل افزایش قیمت‌ها، بازار مسکن به شدت رکود پیدا کرده است و در سال آینده نیز با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.

از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت انرژی، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و تولید سیمان و فولاد نیز بالاتر خواهد رفت، بنابراین سازندگان باید برای شروع پروژه‌های خود به دنبال راهی جهت کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز داشته باشند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه